Product added to wishlist
View Wishlist

FAQ

Här hittar du svar på våra vanligaste frågor. Kontakta oss gärna om du inte hittar svar på din fråga här. Uppdaterades senast: 25/3-19

 

Min order

Jag har lagt en order men inte fått en orderbekräftelse, har min order gått igenom?

Nej, då har det troligtvis blivit något fel. Kolla först din skräppost så den inte råkat hamna där först. Är den inte där och du inte fått en orderbekräftelse inom några timmar så kontakta oss så löser vi det!

Jag har ändrat mig med något, kan jag ändra eller ta bort min order?

Vi kan ändra eller ta bort varor ur din order så länge den inte hunnit bli behandlad av vårt lager. Ring vår kundtjänst på nummer: 031-35 25 025 för att få svar direkt (Öppet vardagar (9-14).

Något är fel när jag fick min order.

Hoppsan, vad dumt! Hör av dig till oss så löser vi det 🙂

 

Leverans

Är min order skickad?/ Var är mitt paket?

När du får ett mail om att din order är färdigbehandlad har den lämnats in till någon av våra leverantörer Postnord eller MTD. Har du valt expressfrakt tar din leverans 1-2 dagar från den lämnar oss, och kommer levereras till ditt utlämningsställe. Har du valt fri frakt med MTD så kommer leveransen ta ca. 3-5 dagar och ditt paket läggas i din brevlåda.

Vår leverantör MTD levererar inte till alla postnummer i Sverige och gör de inte detta kommer vi istället använda Postnord. Då kan hända att paketet lämnas hos till ditt utlämningsställe.

Jag beställde brevlådeleverans men min order är på ett utlämningsställe?

Är ditt paket för stort för brevlådan eller om du bor på något ställe där brevlådeleverantören inte delar ut post så hamnar ditt paket istället på utlämningsställe. Är det fel utlämningsställe än du vanligtvis har kontakta postnord.

 

Byte och retur

Får jag returnera REA – varor?

Ja, självklart! Du har 14 dagars retur- och bytesrätt för alla varor du handlar hos oss.

Kostar det att göra ett byte och hur gör jag?

Du har ett kostnadsfritt byte om din order är över 100 kr. Läs och fyll i den medföljande returlappen att du vill göra byte och till vilken storlek. Du kan byta till annan produkt om den kostar lika eller i samma prisklass. Då återbetalar vi mellanskillnaden.

Du får ett gratis byte av oss om ditt byte är annan storlek eller likvärdig vara, behöver du byta utöver det eller byter mot icke likvärdig produkt kostar det 49 kr.

Vi förbehåller oss att ta ut en fraktkostnad om bytet inte är likvärdigt. Byten på order under 100 kr kostar 49 kr.

Jag har inget leg, kan jag byta namn på min försändelse?

Ja, det går. Att byta namn på försändelsen tar Postnord ut en avgift på 200 kr. Detta faktureras du för, så se till att du har ett giltigt leg när du gör din beställning.

Kostar det något att göra en retur?

Ja, det tillkommer returporto på 49 kr när du väljer att göra en retur.
Vill du byta till annan storlek eller likvärdig produkt i samma prisklass bjuder vi på ett byte om ordern är över 100 kr. Kom ihåg att alla produkter måste vara i oanvänt skick för att returen skall godkännas.

Har ni mottagit min retur?

Du får en returbekräftelse via mail så fort vi tagit emot din retur. Det kan ta upp till 5 dagar för en retur att komma fram till oss och behandlas på vårt lager.

Jag har glömt hämta ut mitt paket.

Glömmer du hämta ut ditt paket på utlämningsställe och det skickas tillbaka till oss så tar vi ut en avgift på 300 kr. Du får ingen ny faktura.

När får jag återbetalningen för min retur?

Du kan se din återbetalning på ditt kontoutdrag inom 5 bankdagar räknat från och med dagen du fick din returbekräftelse ifrån oss. Återbetalningen görs alltid till samma betalkort som användes vid köpet.

Hur reklamerar jag en vara?

Har du köpt din vara i butik så gå i första hand till butiken så hjälper dom dig där. Har du köpt online, bor du långt från butiken eller den inte är kvar så skicka bilder på skadan, bild på kvittot/ordernummer och förkl

ara vad som är fel till vår kundtjänst.

Läs gärna på om reklamationer på hallå konsuments hemsida: https://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/dina-rattigheter-som-konsument/reklamera-fel-pa-vara-eller-tjanst/

Frågor om betalning

Jag har en fråga om min faktura?

Kontakta Klarna som har hand om våra fakturaköp.  Tel. 08 – 120 120 10 eller chatt på klarna.se dygnet runt.

Får jag en ny faktura på det nya beloppet om jag gör en retur?

Nej, allt göra på samma faktura. Har du redan betalat din faktura så dras returkostnaden på den och du får tillbaka mellanskillnaden.

 

Allmänna frågor

Kommer / Kan ni köpa in denna produkten?

Vi kollar gärna upp det! Tipsa oss gärna om vad för produkter du vill se i sortimentet. Vi uppskattar feedback!

Kommer denna produkten komma in i lager igen/ Finns denna i min storlek?

Det gäller att vara snabb på nyheterna. Många produkter köper vi bara in fåtal i varje storlek, och många finns bara den säsongen. Men vi fyller på vissa produkter igen, eller köper in liknande, ibland kan det vara slut på webben men finns i butik. Vi kollar gärna för dig. Så kontakta oss så skall vi hjälpa dig 🙂

Jag vill jobba/praktisera hos er, hur ansöker jag?

Skicka ditt CV till info@shock.se , så skickar vi vidare till rätt person. Glöm inte specificera yrkesroll.

Jag vill vara modell för er, hur ansöker jag?

Du är alltid välkommen med din ansökan om du vill vara modell för oss. Skicka bilder och berätta om dig till info@shock.se.
Fotograferingarna görs på vårt huvudkontor i Mölndal utanför Göteborg på dagtid på vardagar. Vi ser gärna att du är över 20 år och med erfarenhet sedan tidigare framför kameran. Har du sociala medier får du gärna skicka med dem med.

Säljer ni presentkort?

Vi säljer presentkort i butiken som gäller i butiken. I nuläget säljer vi inte presentkort online.

Får jag posta om er på sociala medier?

Absolut, så länge det inte är skitsnack. Sånt blir ju ingen glad av. Tagga oss gärna i dina bilder, för chans att bli repostad. Och är du arg över något så kontakta oss så löser vi det.

 

Cookies, bla, bla, bla…
Fortsätter du godkänner du.
 Vad är cookies? 

Jag förstår.