Product added to wishlist
View Wishlist

FAQ

Här hittar du svar på våra vanligaste frågor. Kontakta oss gärna om du inte hittar svar på din fråga här. Uppdaterades senast: 15/10-22

Min order

Jag har lagt en order men inte fått en orderbekräftelse, har min order gått igenom?

Nej, då har det troligtvis blivit något fel. Kolla först din skräppost så den inte råkat hamna där. Har du använt klarna så kolla om det är registrerat där. Är den där och du inte fått en orderbekräftelse inom några timmar så kontakta oss så löser vi det! Då har ordern högst troligt gått igenom men något blivit fel med bekräftelsemailet. 

Jag har ändrat mig med något, kan jag ändra eller ta bort min order?

Vi kan ändra eller ta bort varor ur din order så länge den inte hunnit bli behandlad av vårt lager. Maila oss så försöker vi hinna lösa. 

Något är fel när jag fick min order.

Hoppsan, vad dumt! Hör av dig till oss så löser vi det 🙂

Leverans

Är min order skickad?/ Var är mitt paket?

Ladda ner postnords app så kan du direkt spåra ditt paket. Du registrerar dig på din mail och/eller mobilnummer och du får en notis när något registreras.
Har du valt expressfrakt/ Mypack tar din leverans 1-2 dagar från den lämnar oss, och kommer levereras till ditt utlämningsställe. Har du valt fri frakt med Varubrev så kommer leveransen ta ca. 3-5 dagar från att den lämnar oss och ditt paket läggas i din brevlåda. 
Det kan hända att ditt paket kommer till utlämningställe om den är för stor för brevlådan.
Har inte din order kommit till dig efter 7 arbetsdagar, kolla din skräppost så vi inte försökt kontakta dig, och annars kontakta oss så skall vi se vad som hänt. Hör du inte av dig till oss inom 14 dagar antar vi att ordern kommit fram till dig utan problem, och vi kan inte hjälpa dig efter denna tid. 

Jag beställde brevlådeleverans men min order är på ett utlämningsställe?

Är ditt paket för stort för brevlådan eller om du bor på något ställe där brevlådeleverantören inte delar ut post så hamnar ditt paket istället på utlämningsställe. Är det fel utlämningsställe än du vanligtvis har kontakta postnord.

Byte och retur

Kostar det något att göra en retur?

Ja, vid retur betalar du själv för den verkliga returkostnaden vilket betyder att det kan kosta mer än 59kr, då det är beroende på vikt och fraktsätt du väljer för att returnera varan till oss.

Vid byte betalar du själv för den verkliga returkostnaden till oss vilket betyder att det kan kosta mer än 59kr, då det är beroende på vikt och fraktsätt du väljer för att returnera varan till oss. Frakten tillbaks till dig bjuder vi på.

Kom ihåg att alla produkter måste vara i oanvänt skick för att returen skall godkännas.

Får jag returnera REA – varor?

Ja, absolut! Du har 14 dagars retur- och bytesrätt för alla varor du handlar hos oss.

Kostar det att göra ett byte och hur gör jag?

Läs och fyll i den medföljande returlappen att du vill göra byte och till vilken storlek. Du kan byta till annan produkt om den kostar lika eller i samma prisklass. Då återbetalar vi mellanskillnaden.

Vid byte betalar du själv för den verkliga returkostnaden till oss vilket betyder att det kan kosta mer än 59kr, då det är beroende på vikt och fraktsätt du väljer för att returnera varan till oss. Frakten tillbaks till dig bjuder vi på.

Vill du byta till en vara som kostar mer, gör vi en retur och du får lägga en ny order.

Jag har inget leg, kan jag byta namn på min försändelse?

Ja, det går. Att byta namn på försändelsen tar Postnord ut en avgift på 200 kr. Detta faktureras du för, så se till att du har ett giltigt leg när du gör din beställning.

Har ni mottagit min retur?

Det kan ta upp till 5 dagar för en retur att komma fram till oss och behandlas på vårt lager. Men kampanjer, högtider, semester och pandemier kan fördröja detta. 

Jag har glömt hämta ut mitt paket.

Glömmer du hämta ut ditt paket på utlämningsställe och det skickas tillbaka till oss så tar vi ut en avgift på 300 kr. Du får ingen ny faktura.

När får jag återbetalningen för min retur?

Du kan se din återbetalning på ditt kontoutdrag inom 5 bankdagar räknat från och med dagen du fick din returbekräftelse ifrån oss. Återbetalningen görs alltid till samma betalkort som användes vid köpet.

Hur reklamerar jag en vara?

Skicka bilder på skadan, bild på kvittot/ordernummer och förklara vad som är fel till vår kundtjänst.
Observera att hårfärg går inte att reklamera för att det inte blev som du ville. Testa ett annat märke som kanske fungerar bättre med din hårkvalitet.

Läs gärna på om reklamationer på hallå konsuments hemsida: https://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/dina-rattigheter-som-konsument/reklamera-fel-pa-vara-eller-tjanst/

Frågor om betalning

Jag har en fråga om min faktura?

Kontakta Klarna som har hand om våra fakturaköp.  Tel. 08 – 120 120 10 eller chatt på klarna.se dygnet runt.

Får jag en ny faktura på det nya beloppet om jag gör en retur?

Nej, allt göra på samma faktura. Har du redan betalat din faktura så dras returkostnaden på den och du får tillbaka mellanskillnaden.

Allmänna frågor

Kommer / Kan ni köpa in denna produkten?

Vi kollar gärna upp det! Tipsa oss gärna om vad för produkter du vill se i sortimentet. Vi uppskattar feedback!

Kommer denna produkten komma in i lager igen/ Finns denna i min storlek?

Det gäller att vara snabb på nyheterna. Många produkter köper vi bara in fåtal i varje storlek, och många finns bara den säsongen. Men vi fyller på vissa produkter igen, eller köper in liknande, ibland kan det vara slut på webben men finns i butik. Vi kollar gärna för dig. Så kontakta oss så skall vi hjälpa dig 🙂

Jag vill jobba/praktisera hos er, hur ansöker jag?

Skicka ditt CV till info@shock.se , så skickar vi vidare till rätt person. Glöm inte specificera yrkesroll. 

Jag vill vara modell för er, hur ansöker jag?

Du är alltid välkommen med din ansökan om du vill vara modell för oss. Skicka bilder och berätta om dig till info@shock.se.
Många av våra modeller hittar vi genom att vi taggas på instagram, så tagga oss gärna i dina bilder med våra produkter. Fotograferingarna görs i Malmö på dagtid på vardagar. Vi ser gärna att du är över 20 år och med erfarenhet sedan tidigare framför kameran. Har du sociala medier får du gärna skicka med dem med. Kom ihåg att vi är ett företag, och att jobba som modell är ett seriöst jobb. Oseriösa ansökningar kommer inte att beaktas, sparas eller svaras på. 

Vad innehåller era smycken?

Vi försöker skriva material på alla produkter om vi fått det från leverantör. Allt vi säljer håller EU’s kvot för nickel.

Säljer ni presentkort?

Ja du hittar dem på hemsidan. Giltighetstiden är 1år.

Får jag posta om er på sociala medier?

Absolut, så länge det inte är skitsnack. Sånt blir ju ingen glad av. Tagga oss gärna i dina bilder, för chans att bli repostad. Och är du arg över något så kontakta oss så löser vi det.

Cookies, bla, bla, bla…
Fortsätter du godkänner du.
 Vad är cookies? 

Jag förstår.